رانندگی به سبک ایرانی ...

خیلی جالبه، ما هر روز شاهد تصادفات و تلفات رانندگی هستیم و هر سال وضعیت بدتر از سال قبل میشه، آخه چرا قوانین راهنمایی و رانندگی رو رعایت نمی کنیم ، چرا با جون و زندگیه خودمون و دیگرون بازی می کنیم، یکمی دیر رسیدن بهتره یا بقول معروف ، هرگز نرسیدن؟ اگه میخواین بد قول نباشین، خب یکمی زودتر راه بیفتین و با برنامه پیش برین، بستن کمربند و تحمل کمی ناراحتی بهتره یا فلج شدن و خونه نشینی؟ آخه شمایی که رعایت نمی کنین بجز خودتون به دیگران هم ضربه میزنین.
بنظر من، باید جریمه ها سنگین تر شه و در این مورد خاص، سختگیری صورت بگیره، تا حساب کار دست بعضیا بیاد. اگه دست من بود هر کی کمربند نمی بست ، گواهینامه اش رو باطل می کردم، یا هرکی سبقت می گرفت و با سرعت غیرمجاز میرفت، علاوه بر باطل کردن گواهینامه اش، یکی ، دو سالی میفرستادمش آب خنک بخوره و .... چون با دو، سه هزار تومن جریمه ی ناقابل اینجور آدما دست از این کاراشون بر نمیدارن. حالا اگه اهمال کاری این راننده ها فقط به خودشون آسیب میرسوند یه چیزی، آخه مسئله اینجاست که من نوعی یا شمایی که رعایت می کنین این وسط ممکنه بلا، ملا سرمون بیاد. ای بابا آش نخورده و دهن سوخته. از پیاده رو ماشین و موتور عبور میکنه، چراغ واسه پیاده ها سبز میشه و تو داری از روی خط کشی رد میشی ، یارو با سرعت میاد و نزدیکه زیرت کنه، اینو به شخصه تجربه کردم، بعدش برگشته به من فحش میده. جوابشو ندادم چون اگه نفهم نبود ، می فهمید که چراغش قرمزه و ..... خودتون بهتر از من میدونین، اصلاً نمیشه از کوچه و خیابون رد شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کانال پیام نمای شبکه ی دو

به تو می اندیشم ....

عجب گیری کردیما....