مدرک ، شعور نمی آورد.

نمیدونم چرا یه عده فکر می کنن، هرکی مدرک تحصیلی در مقاطع بالاتر رو دارا باشه، شعور و درک و فهم بیشتری داره. متأسفانه این باور از طرف قشرهایی که دارنده ی مدرک تحصیلی آنچنانی هم نیستند تقویت میشه و یه جورایی گل به خودیه. بنظر من که تو دانشگاهها فقط چند تا کتاب در اختیارت میذارن و تو باید حفظشون کنی و نمره بیاری، و اکثراً هم دانشجوها هیچ رغبتی به رشته هاشون ندارن و به اجبار درس میخونن. دیدم که میگم. شب امتحان میرن ور دله کتاباشون و مطالب رو حفظ میکنن، چند روز بعد هم یادشون میره، چون علاقه ای به یادگیری ندارن. بعدشم میان پز مدرکشون رو به اینو اون میدن ، در حالیکه چیزی حالیشون نیست. نظر شخصی خود من اینه که برای این که درک و شعور کافی رو بدست بیاری، نباید فکر کنی با درس خوندن بهش میرسی، نه، برای فهمیدن باید با علاقه پیش بری، تجربه کسب کنی، دقت کنی و دقیق شی رو هر موضوعی، هر چند خیلی پیش پا افتاده، تخیل کنی، از هواداری الکی و افراطی دست برداری و با منطق بری جلو، شدیداً مطالعه کنی، بین عقل و احساست مرزی قائل بشی و .... هر کی گفته که مدرک دانشگاهی شعور میاره، اشتباه کرده. من خودم خیلیا رو میشناسم که سواد آنچنانی ندارن، ولی هزاران بار از من و امثال من که مدرک دانشگاهی دارن، فهیم تر و باشعورتر هستن، اینو گفتم که فردا یه طرفه به قاضی نرین... نمیدونم فیس و افاده ی یه عده واسه چیه در حالیکه ساده ترین چیزا رو هم نمی فهمن ، دکترا داره ولی میره پیش رمال و .... شاید باورتون نشه ولی یکی رو میشناختم که پزشکی خونده بود ولی نتونسم بهش حالی کنم
که قیافه ی بچه به مادر و پدرش میره و کاملاً ژنتیکیه و ربطی به نگاه کردن به یه عکس غریبه نداره یا یه مسمویت ساده در اثر خوردن غذای فاسد ، مسری نیست... بماند که هنوز خیلیا به چشم خوردن و جادو و جنبل و ... اعتقاد دارن و کلی پول در این زمینه خرج میکنن و ... و تحصیلات تکمیلی هم دارن. خخخخخخخ.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کانال پیام نمای شبکه ی دو

به تو می اندیشم ....

عجب گیری کردیما....