نکته هایی در مورد قطب جنوب و قطب شمال

من سال قبل یه کتابی در این مورد خوندم و متأسفانه نتونستم ، نکات کلیدیش رو یادداشت کنم و نوشته های زیر رو به کمک حافظه ام نوشتم، ممکنه اشتباهاتی توش باشه ولی شما اگه علاقه مند شدین به این موضوع، میتونین به منابع قابل اعتماد رجوع کنید و به دانسته هاتون چیزی اضافه کنید.

خب، تا جایی که یادمه گویا خرس های قطبی فقط در قطب شمال یافت میشن و خلاف باور عموم پنگوئن ها در قطب شمال وجود ندارن و در قطب جنوب زندگی می کنن، چرا که اگر این دو موجود در کنار هم بودن، قطعاً تا الان نسل پنگوئن های دوست داشتنی بدست خرس ها منقرض شده بود.
نکته ی دیگه این که، قطب شمال خشکی نداره، و فقط از یخ تشکیل شده و زمینی در کار نیست ولی قطب جنوب از خشکی ( زمین ) و یخ ایجاد شده.

شما رو نمیدونم، ولی من خیلی دلم میخواد یه روز برم و اونجاها رو ببینم. قطب زیبایی خاص خودش رو داره و من عاشق این زیبایی ها هستم. امیدوارم یه روز بتونم پامو رو یخ هاش بذارم، البته اگه تا اون موقع یخی باقی مونده باشه.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کانال پیام نمای شبکه ی دو

به تو می اندیشم ....

عجب گیری کردیما....